Na reklamy zewnętrzne reklamodawcy decydują się dziś często i z pewnością nadal tak będzie. Nie da się bowiem ukryć, że dają one szansę zaprezentowania swojej oferty szerokiej społeczności. Wielu nie zwraca uwagi na bardzo ważny aspekt takich reklam, a mianowicie bezpieczeństwo. Wielokrotnie po burzy możemy zaobserwować cały las powalonych billboardów czy banerów. Dlaczego tak się stało? Odpowiedź jest na to pytanie bardzo prosta. Wszystko dlatego, że nie zostały one odpowiednio zaprojektowane. Poza tym nie wzięto tu pod uwagę badań statycznych, a projektu nie zaakceptował inżynier.
Projektowanie konstrukcji reklamowych
Zacząć trzeba byłoby od projektu takiego billboardu, a jak wiemy, wszystko zaczyna się na desce kreślarskiej inżyniera. Wówczas możemy mieć pewność, że inżynier weźmie pod uwagę wszystkie ważne aspekty i stworzy billboard bezpieczny. Przede wszystkim zwraca on uwagę na jego lokalizację, siłę wiatru oraz fakt, czy tablica reklamowa jest osłonięta. Dobiera on wówczas także właściwe materiały, a więc profile o określonych parametrach, grubości ścianek czy sposoby ich łączenia.
Oszczędzać czy nie?
Wielu w związku z tym zauważa, że szczególna oszczędność na takich reklamach nie ma sensu. Z pewnością jest w tym sporo prawdy. Trzeba bowiem pamiętać, że najważniejsze jest to, aby taka reklama była możliwie jak najbezpieczniejsza. Jeśli więc mówimy tu już o jakichś oszczędnościach, to być może lepiej postawić na nieco mniejszy nośnik, który nie będzie za to powodował niebezpieczeństwa.
Nie ma się czemu dziwić. Każdy przedsiębiorca patrzy na cenę.
To oczywiste, choć nie musi też oznaczać jakichś niesprawdzonych rozwiązań.