Na reklamy przy drogach reklamodawcy decydują się coraz częściej i możemy mieć pewność, że w najbliższych latach nic się pod tym względem nie zmieni, a jeżeli już to takich reklam będzie tylko i wyłącznie więcej. Nie ma się jednak czemu dziwić, bo przecież nie jest żadną tajemnicą, że taka reklama dociera do wielu odbiorców, co jest tutaj najważniejsze. Przyjrzyjmy się w związku z tym kwestii reklam przy autostradach, bo nie da się ukryć, że taki nośnik reklamowy może nam przynieść wiele korzyści.
Odległość od drogi
W pierwszej kolejności trzeba się przyjrzeć temu, jak daleko od drogi taka reklama może być ulokowana. Otóż nie może to być odległość mniejsza niż trzydzieści metrów, jeśli pod uwagę weźmiemy teren zabudowany oraz pięćdziesiąt metrów poza terenem zabudowanym. Poza tym nie zapominajmy, że trzeba ją też zgłosić, a zgłoszenie dostarcza się do miejscowego oddziału zarządcy drogi.
Wymiary
Wiemy już, w jakiej odległości od autostrady taka reklama może zostać ustawiona. Jak to wygląda odnośnie jej rozmiarów? To rzecz jasna wybór samego reklamodawcy. Należy jednak pamiętać, że mniejsze formaty reklamy się tu nie sprawdzą. Po pierwsze reklama jest ustawiona dość daleko od krawędzi drogi. Poza tym nie zapominajmy, że ruch na autostradzie jest szybki. Tym samym mniejsze formaty się w tym przypadku nie sprawdzą. Wydaje się, że najlepszym wyborem będzie reklama 12 × 3 m lub 10 × 4 m. Wówczas na pewno mimo dużej prędkości jej przekaz zostanie przez kierowców i pasażerów danego auta zauważony.
Trochę daleko ustawione muszą być te stojaki.
Niestety tak. Dlatego reklamy takie muszą być naprawdę duże.